Når jeg hermed skriver min første beretning, tænker jeg tilbage på et år med stor tilfredshed.
Denne tilfredshed bunder i, at alle de frivillige i klubben har fortsat det solide arbejde, som også har præget de foregående år og at kontinuiteten er sikret via en stabil besætning på posterne og kun en enkelt udskiftning.
Det har lettet mit arbejde betydeligt.
En stor tak til kortblander, substitutledere, kaffedamer m/k, medlemskoordinator, webmaster, turneringsledere og kolleger i bestyrelsen samt vores revisorer.
Jeres indsats er helt essentiel for, at vi har en velfungerende klub, som ud over bridge aktiviteter er et værdifuldt socialt aktiv for alle i klubben!
Vanen tro kan Allan berette om vores eksterne turneringsaktiviteter:
5 hold i mellemrækkerne har i år haft deltagelse af spillere fra Ruder10. Holdet i mellemrække 1 rykkede ned, medens holdet med Helle Thrane og Ole Kofoed var tæt på oprykning fra mellemrække 2, men måtte nøjes med en 2. plads. De øvrige hold fik sekundære placeringer.
I distriktets holdturnering deltog vi med 1 hold, der dog ikke opnåede placering. Klubben havde endvidere deltagere på 2 af de øvrige hold.
Distriktets klubholdturnering havde deltagelse af 2 hold fra Ruder10, der begge kvalificerede sig til finalen, hvor det blev til en 3. og en 6. plads.
I DBf´s pokalturnering deltog 2 hold fra Ruder10, henholdsvis i hovedturneringen og i breddepokalen. Holdet i hovedturneringen nåede 5. runde.
Ruder10 har for 3. år i træk arrangeret distriktets mesterskab for damepar. I år vandt vi dog ”kun” sideturneringen ved Else Ostenfeldt med fremmed makker.
I DM for åben par deltog Peter Krogh med fremmed makker, hvor det blev til en flot 2.plads og oprykning til 2.division.
Distriktsmesterskabet for seniorpar havde deltagelse af 2 par fra Ruder10. Ingen af parrene blev dog placeret.
Sommerbridgen har atter været en stor succes med bridge 32 gange hen over sommeren og en gennemsnitlig deltagelse på 43 ud af de 48 tilgængelige pladser.
Dette er sket helt uden annoncering og på trods af det med deltagelse af en hel del fremmede spillere.
Og selvom der er udleveret præmier i form af 569 fl. vin og 15 frikort gav det et overskud til klubben ca. 15.000 kr.
Undervisningen for begyndere er fortsat i et samarbejde med Greve. I den forgangne sæson har vi stået for 2.års undervisningen med 7-8 kursister. I den kommende sæson tager vi os så af 1.års kursisterne og vi planlægger Bridgens dag søndag 25.8 samt en lille event i Ishøj Bycenter fredag 23.8. Her håber vi, at nogle af klubbens medlemmer vil stille op og demonstrere det ædle spil med henblik på at hverve nye kursister.
Vi har endnu engang haft 5 underklubber og spiller således bridge på alle hverdage i sæsonen. Tirsdag-onsdag-torsdag har været fuldt besatte og med få ledige pladser mandag aften og fredag formiddag. Det ser ud til at blive tilfældet også i den kommende sæson.
Det betyder så også, at vi fortsat har en venteliste tirsdag-onsdag-torsdag, da vi jo pt er begrænset til at have 12 borde i gang. Til gengæld glæder vi os over, at Ishøj Kommune velvilligt stiller lokaler til rådighed og at vi ikke skal rydde lokalet efter endt spil. Så lever vi med, at der indimellem er lidt kø ved toiletterne.
Det er også på sin plads at skue lidt fremad med hensyn til planerne for udflytning til Brohuset. Vi bliver holdt fint orienteret fra kommunens side omkring planerne og bidrager med input til projektledelsen, så vi i fællesskab kan sikre gode forhold for vores bridgeklub i fremtiden.
Det er vigtigt for os, at vi kan få lokaler, hvor bordopstillingen er permanent, hvor vi kan være i et stort lokale og hvor toiletforholdene er forbedret.
De planer vi har set opfylder disse ønsker og den nuværende tidsplan lyder på en mulig udflytning ultimo 2025. Så endnu en hel sæson i de nuværende lokaler samt start på sæson 25/26 under lignende forhold med begrænsninger i medlemstilgang.
Klaus Gundertofte